Off White Blog
Ekspedicija laive superyacht „Latitude“, tyrinėjanti Norvegijos Arktį

Balandis 20, 2024

Po dviejų iš eilės einančių garsiųjų šiaurės vakarų perėjų 2014 ir 2015 m., Aš buvau visiškai sužavėta arktinių regionų nuostabos. Buvau tik girdėjęs apie Svalbardo salyną, tačiau kuo daugiau skaičiau ir sužinojau apie jį, tuo labiau pasiryžau bent dar vieną vasarą praleisti arktyje, bet šį kartą - Norvegijos arktyje.

Įplaukėme į platumą 2016 m. Liepos 8 d. Stokholme, Švedijoje, ir po trumpo kruizo į Kopenhagą, kur mes priėmėme porą svečių, plaukėme į Bergeną Norvegijos pietvakariuose. Iš Bergeno likusį liepos mėn. Mėnesį lėtai plaukėme Norvegijos vakarine pakrante, tyrinėdami fiordus, tokius kaip Geirangerio fiordas ir Trollfjordas, iki Lofoteno salyno, žinomo dėl savo išskirtinio kraštovaizdžio su dramatiškais kalnais, vedančiais žemyn į apsaugotas įlankas. ir iki Tromsø Šiaurės Norvegijoje. Trumsė yra žinoma kaip virš poliarinio rato esantis kultūros centras ir yra populiari šiaurinių žiburių apžvalgos vieta.

Po kelių dienų Tromsėje ėjome perplaukti Šiaurės vandenyną į Svalbardo salyną, dar žinomą kaip Špicbergenas. Pakeliui į Svalbardą sustojome prie nedidelės salos, vadinamos Bjørnøya, dar vadinamos Meškos sala. Bjørnøya yra natūralių paukščių draustinis su aukštomis uolomis, kur rasite Aukso, Juodųjų kojų Kittwakes, Guillemots ir Puffins lizdus. Bjørnøya yra retai, jei kada nors, lankomas praplaukiančiais laivais ir nėra turistinių kelionių į Bjørnøya. Tačiau mes radome rusų žvejybos laivo, kurio įgula vakarojo, liekanas, paskui pasigedo ir įžemino savo valtį, kuri dabar yra nuolatinė salos dalis.

Po dviejų dienų sustojimo Bjørnøya mieste, daugiausia dėl oro sąlygų, mes išvažiavome į Svalbardą ir jo pagrindinį miestą Longyearbyen, kur atvykome rugpjūčio 3 d. Longyearbyen yra laikoma Svalbardo sostine ir turi šiek tiek daugiau nei 2000 gyventojų, be abejo, yra tikrai. veiklos salyne centras. Yra muziejai, geros prekybos vietos, galerijos ir gera infrastruktūra turizmo veiklai palaikyti. Tai gana nuostabu, atsižvelgiant į gyventojų skaičių. Yra net „Michelin“ žvaigždute pažymėtas restoranas ir užeiga, kurie vertinami kaip 6-asis geriausias baras pasaulyje! Sezono metu turi pamatyti daug turistų.

Prieš kelias savaites iki atvykimo mes užmezgėme ryšį su Jasonu Robertsu, kuris yra įsikūręs iš Svalbardo ir kuris per pastaruosius 30 metų dirbo su seru Davidu Attenborough'u kuriant dokumentinius filmus, tokius kaip „Frozen Planet“, „Human Planet“ ir kt. Jasonui buvo naudingiausia. ir pasiūlė pasiimti su savimi į kelionę vieną iš jo kolegų, jauną norvegą Einaarą. Tai buvo geriausias visų laikų sprendimas, nes Einaaro žinios apie salyną ir jo gyvūniją buvo būtinos. Kaip papildomą premiją jis turėjo žavią asmenybę ir susitiko su visais laive esančiais asmenimis. Visiems, planuojantiems aplankyti Arktį, labai rekomenduočiau susisiekti su Jason Roberts Productions Svalbardo mieste.

Turėjome svečių, kurie turėjo mus palikti rugpjūčio 9 d., Todėl kruizo planą padalijome į dvi dalis. Pirmasis buvo penkių dienų kruizas salyno vakarine pakrante ir atgal į Longyearbyen. Antrasis buvo 17 dienų viso salyno apipjaustymas prieš laikrodžio rodyklę, įskaitant šoninę kelionę į labai retai aplankytą salą (mums buvo sakoma, kad buvome trečią kartą lankęsi valtyje) salą, vadinamą Kvitøya, ir trumpą vizitą iki Arkties ledo. pakuotė į šiaurę nuo 81 laipsnių šiaurės platumos.

Pirma diena mus nuvežė į Krossfjordą šiaurės vakarų Špicbergeno nacionaliniame parke. Krossfjord yra 30 km ilgio, turintis įvairias atšakas, įspūdingus kraštovaizdžius su daugybe ledynų ir daugybę patrauklių ekskursijų vietų. Dieną praleidome tyrinėdami įvairius kaimyninius fiordus, Möllerfjordeną, Mayerbuktą ir netgi sugebėjome užlipti ant ledkalnio, plūduriuojančio Fjortende šakoje.

Iš Krossfjordo mes plaukėme link Magdalenefjord, kuris siekia 10 km tiesiai į krantą. Šis fiordas paprastai prieinamas ištisus metus ir buvo populiarus banginių mėgėjams XVII a. Čia yra įlanka Trinityhamna, kurią saugo Gravneset pusiasalis ir kuri suteikia gerą prieglobstį lankomiems laivams. 1977 m. Magdalenefjorde užmušė poliarinę mešką austrų alpinistė. Čia mes taip pat pamatėme didelę patiną, turinčią poliarinį lokį, kuri aiškiai ilsėjosi savo kelionėje į šiaurę, kur buvo likusi ledo pakuotė. Konkurse mes surengėme kelionę į Olandijos banginių garbei pavadintą Amsterdamą, kur pamatėme didelį būrį Walruso, kuris garsėjo patys.

Kita stotelė buvo Raudfjordas, pirmasis fiordas į rytus, kai einate šiaurės Špicbergeno pakrante nuo vakarinio kampo. Tai yra apie 20 km ilgio ir daugybė šoninių įlankų su veršiavimosi ledynais ir negiliu vandeniu. Mes priėmėme konkursą ir nusileidome prie Alichamnos, kur nuvažiavome apie 14 km per labai uolėtą reljefą į kitą fiordo pusę, kur priešais konkursą uždegėme didžiulį laužą su dreifuojančia mediena ir mus pasiėmė. Tą naktį visi labai miegojo!

Rugpjūčio 7 d. Mes nuvykome į Trygghamna ir patraukėme į Alkepynten miestą su savo įspūdingomis 100 m aukščio uolomis, kurios idealiai tinka lizdams surasti paukščių kolonijas. Nuvykome ten pažiūrėti, ar galime rasti ir nufotografuoti arktinę lapę, kuri, kaip žinia, slenka uolų gale, kad sugautų bet kurį jauną giljotiną ar Auksą, bandantį jų mergautinį skrydį, bet kurie nepajėgia jo nukeliauti iki jūros!

Šie paukščiai suteikia paskutinę galimybę lapėms žiemai paskanauti maisto.Deja, tą dieną nematėme nė vienos lapės, nors mes priplaukėme nemažai elnių.

Paskutinę dieną, prieš važiuodami atgal į Longyearbyen, norėdami išvežti kai kuriuos išvykstančius svečius, sustojome Pyramiden mieste - apleistame mieste, kurį iš pradžių rusai pastatė anglių kasybos operacijai. Kai anglių kasyba tapo neekonomiška, 1998 m. Jie paprasčiausiai apleido šį miestą ir dabar yra kaip vaiduoklių miestas, tačiau jame veikia viešbutis, kuriame gyvena šeši rusai. Mes iš tikrųjų ėjome ir bare gėrėme rusišką degtinę. Iš Pyramideno aplankėme netoliese esantį ledyną, kur galėjome pakilti ir nueiti per ledyno kūną tirpstančio vandens kanale. Tai gana unikali patirtis, nes juos supa ledinis ledo tunelinis melsvas tunelis. Iš kitos pusės mums pavyko pakilti ant ledyno, iš kurio gavome keletą gerų drono kadrų ir nuotraukų.

Po to, kai svečiai išvyko rugpjūčio 9 d., Mes kelioms dienoms buvome Longyearbyen mieste, nes orai salyno rytinėje pakrantėje, kur mes buvome, buvo bjaurūs. Longyearbyen mieste keletą pasivaikščiojimų aplankėme arktikos muziejus, apsipirkome ir išbandėme visus jų restoranus.

Iš Longyearbyen išvykome rugpjūčio 11 d. 19 val. Ir atvykome į Bellesundą 1:30 val. Bellesundas yra įėjimas į fiordų sistemą su keliomis atšakomis, besitęsiančiomis iki 80 km krašto. Išvykome į ilgą žygį į dvi medžioklės kajutes „Camp Milar“. Tai buvo mūsų laimingoji diena, nes be daugybės šiaurės elnių ir tam tikrų veiksmų su dviem Skerkeriais, kurie nuolatos atakavo mus ir mūsų droną, mes taip pat puolėme į arktinės lapės motiną su trimis jaunikliais. Mes praleidome keletą valandų fotografuodami juos tiek su savo fotoaparatais, tiek su dronu.

Rugpjūčio 13 dieną plaukėme į Hornsundą, į pietinį Svalbardo salyno fiordą, ir kai kurie mano, kad gražiausias. Jame yra aštuoni dideli ledynai su veršiavimosi frontais, paremtais labai įspūdingais kalnais, įskaitant Horsundtindą - trečiąjį aukščiausią salyno kalną. Viršūnių ir ledynų derinys sukuria įspūdingą kraštovaizdį. Mes apsilankėme Bergerbuktos, Brepolleno ir Storbreeno ledynuose ir patraukėme į neįtikėtinų uolienų susidarymą, kuriuos galima apibūdinti tik kaip Arkties Stounhendžą. Pakeliui pamatėme daugiau šiaurės elnių ir lapių.

Kitą dieną mes planavome vykti į Edgeøya salą, kurioje yra paukščių lizdų uolos, kuriose, kaip žinoma, poliariniai lokiai lipa, kai trūksta maisto, valgyti kiaušinius ir viščiukus iš lizdų. Deja, oras buvo blogas ir mes nebūtume radę saugaus tvirtinimo vietos prie Edgeøya, todėl praleidome jį ir patraukėme į Barentsøya ir Dorstbukta, kur pamatėme du krante vaikščiojančius polarinius lokius.

Vienas iš įsimintiniausių kelionės momentų buvo apsilankymas Viberbuktoje ir kelionė per visus negražius ledus į didžiulį Brassvell ledyną, kuris yra ledynų sistemos, kurią sudaro 170 km ledo uolos, dalis. Čia buvo keli didžiuliai kriokliai, lekiantys ledyno viršuje, kad būtų tikrai nepamirštamas reginys.

Rugpjūčio 16 d. Pradėjome važiuoti į Kvitøya „Baltąją salą“, tačiau pakeliui nusprendėme sustoti šiauriniame Storøya gale. Šios dvi salos yra atokiausi salyno taškai, iš kurių Storøya, mažesnės salos plotas yra tik 40 kv. Km. Atvykome 9:30 val. Ir su konkursu išėjome šiek tiek apžiūrėti. Kaip paaiškėjo, labai laiku, nes pastebėjome du poliarinius lokius ir vieną iš jų visai šalia kažkokio riešuto. Buvo taip įdomu, mes negrįžome į Platumą tik po 3 ryto. Tai buvo 24 valandų saulės pranašumas, mes galėjome daryti ką norėjome, bet kada norėjome. Prieš tęsdami kelionę į Kvitøya, mes praleidome papildomą dieną Storojoje. Maždaug 99 procentai Kvitøya, kurio plotas yra 700 kv. Km, yra padengti ledo dangteliu ir yra tik trys labai mažos porcijos, kuriose nėra ledo. Mes pirmą kartą sustojome Andréeneset'e, viename iš taškų be ledo, bet ten buvo per daug patinimų ir, nors pamatėme keletą riešutmedžių ir vieną negyvą poliarinį lokį, mes pajudėjome šiaurės rytiniame salos gale į Kræmerpynten, kur mes praleido dvi dienas.

Būdami Kvitøya, mes su žygiais gana daug pasivaikščiojome ir tyrėme. Vandenyje buvo daug purvo ledo ir daugybė moteriukų su savo mažais kūdikiais. Mes taip pat matėme keturis poliarinius lokius (iš kurių du mus kliudė žygiuodami ant ledyno!) Ir tris negyvus poliarinius lokius. Lokiai mirė iš bado arba galbūt dėl ​​sužalojimų, kuriuos patyrė bandydami užpulti riešus. Geltonžiedės motinos su jaunaisiais gali būti labai pavojingos ir puls, sužeis ar užmuš poliarinius lokius. Pasibaigus vienam žygiui, kai pakilome tiesiai iki ledyno viršaus, mes nuėjome į vieną iš neužšalusių vietų Kvitøya mieste ir uždegėme laužą. Buvo taip jauku ir šilta su žydru dangumi, kad nusprendėme kepsninės vakarienės prie laužo. Virėjas leidosi grįžti į Platumą, kad gautų maisto ir atsargų. Kol mes jo laukėme, gana arti mūsų pasirodė didelis baltasis lokys. Jis, matyt, išėjo iš vandens kitoje pusėje, kur greičiausiai bandė medžioti riešutus ar ruonius. Jam pasidarė gana smalsu ir pradėjo artėti prie mūsų, todėl turėjome atsisakyti savo planų rengti kepsninės vakarienę. Per artimiausią valandą jis pateikė keletą labai gerų nuotraukų galimybių ir tada mes grįžome į Platumą, kai jis pakilo į ledyną beveik tuo pačiu keliu, kuriuo buvome ėję žemyn. Kvitøya buvo akivaizdus kelionės akcentas ir mes gailėjomės jo palikti, tačiau oras ėmė keistis ir norėjome išsiaiškinti, ar galime pasikelti iki poliarinio ledo lentynos maždaug šimtą mylių į šiaurę nuo Svalbardo salyno viršūnės.

Iš Kvitøya išvažiavome rugpjūčio 20 dieną esant dideliam rūkui ir labai prastam matomumui.Buvo sunku eiti, nes vandenyje buvo daug ledo. Po poliarinio ledo lentynos mes jį parvežėme maždaug po 20 valandų ir po to dvi dienas praleidome lede. Neįmanoma ten įsitvirtinti, nes vanduo yra per gilus, todėl sukūrėme techniką, kur mes tiesiog „prikabintume“ prie didelio ledo sluoksnio ir paskui dreifuotume. Mums net pavyko išlipti ant ledo skliauto ir nufotografuoti, kol merginos rėžė į veidą, o du žmonės stovėjo sargybiniai su šautuvais, jei užpuolė poliarinis lokys !! Tai buvo gana nuostabi patirtis.

Mes palikome ledo lentyną rugpjūčio 23 d. Ir išplaukėme į Woodfjord rajoną ir į Liefdefjord, kuris yra labai populiarus lankytojų dėl savo nepaprasto gamtos grožio ir daugybės ekskursijų galimybių. Įsitvirtinę netoli Sørdalsbukta, aplankėme Monako ledyną ir po vakarienės patraukėme į nepaprastą „paplūdimį“ po didžiuliu Raudonuoju kalnu. Mes pasigaminome laužą ir skrudinome zefyrus ir stebėjome besikeičiančias spalvas, kai saulė lėtai judėjo iš vienos pusės į kitą, niekada nenukrypdama. Kol mes sėdėjome prie ugnies, arktinė lapė iššoko galvą virš pakilimo, bet buvo per drovi, kad galėtų prieiti arčiau. Maisto kvapas jam buvo galbūt per didelis, kad jis bent jau nesusižvalgytų. Šis laužas po raudonu kalnu buvo dar vienas nepamirštamų kelionės įvykių!

Išvykę iš Liefdefjordo rugpjūčio 24 d., Patekome į gana šiurkščias jūras ir prastą orą, todėl pasinerėme į nakvynę ir prieglobstį Magdalenefjorde, Vakarų pakrantėje, kur buvome nuėję į pirmąją kelionės dalį. Pagerėjus orams, mes išvažiavome ir patraukėme į Ny Alesundą - vieną iš gyvenviečių, kurią vis dar naudoja daugelio šalių, įskaitant Kiniją, Japoniją, Indiją, Italiją, įkurtos ir Norvegijos poliarinio instituto koordinuojamos tyrimų stotys. Ny Alesundas yra aukščiausias žmonių buvimo taškas žemėje ir yra viena iš svarbiausių vietų Šiaurės ašigalio tyrinėjimo istorijoje. Vasarą ten dirba apie 150 mokslininkų iš įvairių šalių, renkant duomenis apie arktinį ledą ir laukinę gamtą. Nuolatiniai gyventojai yra tik 40 žmonių, kurie ten apsistoja visus metus.

Praleidę šiek tiek daugiau nei dieną Ny-Ålesund mieste, mes pagaliau grįžome į Longyearbyen, labai supratę, kad ką tik įvykdėme tai, ko nedaug padarėme anksčiau: visišką Svalbardo salyno apžiūrėjimą sustodami prie „Polar Ice“ lentynos. . Platuma dabar buvo arčiau Šiaurės ašigalio nei bet kuri kita privati ​​jachta. Sustoję ant ledo paviršiaus, mes buvome už 400 mylių nuo Šiaurės ašigalio.

Šis straipsnis pirmą kartą buvo išspausdintas „Yacht Style 37“.