Off White Blog
Sąjungos ledynas: Antarktidos vertikaliųjų ribų didinimas

Gegužė 2, 2024

Žodžiai Christine Amour-Levar | Vaizdai maloniai JOS Žemės planeta, Christopheris Michelis  & Yoshiko Miyazaki-Atgal apieAntarkties logistika ir ekspedicijos

Masyvus „Ilyushin IL-76 TD“ lėktuvas, vadovaujamas galingo vėjo vėjo, skrieja į pietus 495 mph (800 km / h) greičiu. Žemiau esantis „Drake“ praėjimas spindi tolimu horizontu, kai einame į vakarus nuo Punta Arenas Čilėje iki Antarkties pusiasalio ir galiausiai iki „Union Glacier“, privačios bazės, kurią valdo Antarktidos logistika ir ekspedicija (ALE), esanti paveldo diapazone, žemiau Ellsworth kalnų.

Antarktidos vertikaliųjų ribų didinimas

Maždaug po keturių su puse valandų oro, mes ruošiamės nusileisti ant Mėlynojo ledo kilimo ir tūpimo tako - retos ir natūraliai atsirandančios ledo juostos, tokios kietos kaip betonas, kuri yra tvirta ir palaiko šio monstriško sovietinio karinio lėktuvo svorį. Šis ledo tipas yra toks tankus - be oro burbuliukų -, kad jis sugeria ilgio bangos šviesą, todėl jis atrodo įmantriai mėlynas. Pakilus nuo lėktuvo ir žengiant pirmuosius žingsnius Antarktidoje, bus minus 15 ° C.

Didžiulis mano akyse atsiveriantis baltas vandenynas yra tiesiog nuostabus. Aš žvelgiu į priekį, kad pamatyčiau saulės nutviekstą žydrame poliariniame danguje, o smarkus vėjas verčia mane tiesiogine prasme važiuoti į apledėjusį kilimo ir tūpimo taką, kai bandau pereiti iš lėktuvo keturiais ratais ir laukti, kol nukeliausime į pagrindinę stovyklą.

„Sausis Antarktidoje yra vasaros širdis“, - pasakė vienas iš ALE darbuotojų, „geriausias laikas apsilankyti, nes orai yra mažiausiai priešiški“. Iš tikrųjų žmogus niekada negyveno to atokesnio kraštovaizdžio. Prieinamas tik šilčiausiais mėnesiais, nuo lapkričio iki kovo, jame nėra nei metropolijos ar kaimo, apie kuriuos būtų galima kalbėti, nei buveinių, išskyrus galbūt nelyginį ekspedicijos rezervuarą ar tyrimų stotį. Visa tai tiesiog didžiulė, apleista, ledyninė tuštuma ir kaulų atšalimo temperatūra, kuri šaltesniais mėnesiais gali svyruoti nuo nuo 10 ° C iki minus 80 ° C.

Mūsų moterų komanda atvyksta į „Union Glacier“ stovyklą ir, greitai apžiūrėję objektus, paskiriami į dviejų vietų „moliuskų“ palapines. Daugelis iš mūsų yra įsikūrę pusiaujo Singapūre, ir mums čia prireikė beveik 48 valandų. Nenuostabu, kad įsikuriantys namai jaučiasi gerai, o palapinėse yra stebėtinai patogu gyventi. Jie yra dvigubų sienų ir suprojektuoti atlaikyti polines sąlygas, naudojant aukštųjų technologijų nailono dangą ir tvirtą aliuminio rėmą. Didelės „durys“ ir aukštas interjeras leidžia mums atsistoti ir lengvai judėti, kai susitvarkome savo įrankius.

Neatrastos teritorijos tyrinėjimas

Pirmąsias kelias dienas praleidžiame „Union Glacier“, kurdami savo įgūdžius laipioti ir pripratę prie Antarkties sąlygų. Komanda praktikuoja virvių darbą, gelbėjimą grumtynėse, navigaciją, orų stebėjimą ir poliarinio stovyklavimo įgūdžius. Šiuo laikotarpiu mes taip pat aptariame ir planuojame savo tikslus su savo gidais - dviem neįtikėtinai kvalifikuotomis moteriškomis alpinistėmis, turinčiomis didelę alpinizmo patirtį poliarinėse sąlygose.

Mes esame labai gerose rankose. Komanda neabejoja, kad artimiausios kelios dienos, kai mes eisime toliau į krašto gilumą, norėdami apžiūrėti neatrastą teritoriją, neliks nieko ypatingo. Be savo nuotykių troškimo, turime omenyje ir labai aiškų tikslą. Mūsų šešių asmenų grupė ieško naujų maršrutų ir viršūnių aplinkinėse kalnų grandinėse. Galų gale mes norime panaudoti šį novatorišką iššūkį, kad padidintume supratimą apie labai širdžiai artimą priežastį - klimato kaitos paveiktas nepasiturinčių moterų padėtį.

Antarktida: galingas kovos ir išlikimo simbolis

Mes pasirinkome Antarktidą, nes ji yra galingas šios kovos simbolis, nes ji taip pat kovoja už savo išlikimą. Iš tikrųjų didžiausia pasaulyje dykuma Antarktida, kurios 98 proc. Uždengta ledu, tirpsta nerimą keliančiu greičiu. Dėl globalinio atšilimo žemynas praranda didelius ledo gabaliukus, kurių miestai nuo savo kranto, ir kai šie ledkalniai ištirpsta ir padidės jūros lygis, tai gali turėti katastrofiškų padarinių mūsų planetai.

Po kelių dienų Sąjungos ledyne mes ruošiamės tyrinėti. Komanda turės nuvažiuoti maždaug pusę dienos masyviu sniego valytuvu. Visa Heritage kalnų grandinė yra išsidėsčiusi keliuose ledynuose su daugybe paslėptų kreivų. Taigi, prieš mums išvykstant, ALE naudoja terminį skenerį visame rajone, kad patikrintų, ar jis yra pakankamai saugus. „Tik kartą transporto priemonė nukrito į plyšį netoli Sąjungos ledyno stovyklos“, - mums sako. „Niekas nemirė, vairuotoją pavyko ištraukti nesužeistą“. Tarnauja mums teisingai.

Nepaisant išlygų, mūsų komanda pasižymi puikia nuotaika, gausiai aprūpindama maistu, turistine stovyklavimo įranga ir laipiojimo įranga, nes priklausomai nuo oro sąlygų mes galime būti ten kelioms dienoms. Antarktidos klimatas yra labai nestabilus, o sąlygos dažnai gali kardinaliai ir labai staigiai pasikeisti. Taigi tikimės geriausio, bet planuojame blogiausio.

Kai tik pasiekiame Larseno slėnį, kuris vis dar nėra tyrinėtas, pasistatėme savo pastogę nakčiai. Šį kartą palapinės yra labai paprastos, skirtingai nei molinės palapinės „Union Glacier“, kurios dabar, palyginus, jaučiasi kaip „Shangri-La“ viešbutis. Kasame sniegą per atlankus aplink palapinių pagrindą, kad ledyninis vėjas nepatektų, nes ruošiamės savo pirmajai nakčiai lauke. Visame šiame kraštovaizdyje, visoje šioje erdvėje mes esame vieninteliai gyvi daiktai.Kaip mažyčiai taškeliai niekur, mūsų vieta yra pati nuotolinio esmė.

Per ateinančias kelias dienas komanda pradės daugybę žvalgybinių kelionių laipiojimais, kurie svyruoja nuo sunkių techninių pakilimų iki nuostabių kalnagūbrio takų, iš kurių atsiveria vaizdai į „Ronne“ ledo šelfą ir Polar Plateau. Mes bandome kietus ledo ir sniego coulsyrus, klasikinius kalvagūbrio vingius, apledėjusias šukes, uolų piramides, paslėptus slėnius ir pagaliau neapšviestas viršūnes!

Dažniausiai esame palaiminti geru oru, todėl mūsų ryžtinga grupė sugeba nustatyti kelis naujus maršrutus, reikalauti pirmojo moteriškos pakilimo į vieną viršūnę ir dviejų pirmųjų pakilimų į neapšviestus kalnus. Dėl to mes turime teisę pavadinti šias dvi naujas viršūnes. Pirmasis, gražus kalnas su neįtikėtinomis keteromis, yra pakrikštytas „Gaia kalnu“, švenčiant mūsų NVO vardą „JOS planeta Žemė“. Gaia yra senovės Graikijos deivė Žemė. Antrasis kalnas pavadintas Málalos kalnu Nobelio taikos premijos laureato Malala Yousafzai garbei, kuris įkūnija drąsą ir įgalina moteris neteisybės ir smurto akivaizdoje.

Didžiausias iššūkis

Po kelių dienų stovyklavimo ir laipiojimo po visą parą veikiančia Antarktidos saule, šiame be galo baltame padangėje prarandame laiko ir erdvės pojūtį. Dienos yra begalinės, o šviesa yra tokia, kokia nėra jokios kitos šviesos Žemėje, nes ore nėra tiek nešvarumų. Lipdami mes susiduriame tiek su fiziniais nuotykių iššūkiais, tiek su savo pačių žmogaus silpnybėmis. Tuštumos mastai kartais yra beveik per daug įsisavinami, o izoliacijos jausmas yra stulbinantis.

Mūsų laipiojimo dienos yra ilgos ir sausėjančios, todėl nuolatos budime dėl maršrute paslėptų įdubimų. Dviem atvejais vienas iš mūsų iš dalies patenka į plyšį, tačiau mes visada lydimi kartu grupėmis po tris, vienas nuo kito 15 m atstumu, todėl niekas nenusileidžia ledo gyliui. Kartais susiduriame su nenuspėjamu oru, kai žemi debesys ir apledėjęs vėjas lemia, kad temperatūra nukrenta iki minus 25 ° C, ir verčia mus keletą kartų pasisukti. Net tada, kai viršūnės ketera pasirodo taip arti, mes manome, kad ją beveik galime paliesti, žinome, kad atstumai atrodo trumpesni, nei jie iš tikrųjų yra tokiomis sąlygomis. O jei orai ir toliau blogės, kylant aukščiau, tai gali kelti pavojų visai komandai, todėl elgiamės teisingai, nusileidžiame atgal į stovyklą.

Tomis dienomis, kai būna orai ir galime sulaukti viršūnių susitikimo, pasiekimų ir pasididžiavimo jausmas yra tikrai nenusakomas. Komanda yra ekstaziška ir mano, kad legendinių tyrinėtojų moterys dvasios mus džiugina skatindamos mus ateiti į naujas sienas Antarktidos apsigyvenimo srityje. Nepaisant išsekimo, skausmingų patempimų ir sumušimų, šalčio spenelių ant mūsų galūnių - šaltos traumos dėl kraujagyslių susiaurėjimo - ir to, kad vieną kartą dalis komandos įstrigo ant techninio kalno veido beveik 24 valandas, visa patirtis pasirodo be galo naudinga. Antarktida, pakliuvusi į tokias ekstremalias sąlygas, pasižymi natūraliu grožiu ir žaliuoju išskirtinumu, kuris pranoksta visus mūsų lūkesčius.

Savo misiją įvykdę, mes galiausiai grįžtame į „Union Glacier“ stovyklą, kur mums yra privilegija susitikti su garsiais alpinistais ir poliariniais tyrinėtojais. Greitai suprantame, kad, kaip ir mes, jie taip pat aistringai mėgaujasi nuotykiais, nes saugo šio seniausio žemynų, kur kadaise valdė dinozaurai, vientisumą. Vienareikšmiškai tai, kad Antarktida tebėra vienintelis žemės plotas, kurį žmonės dar turi naudoti savo ištekliams. 12 šalių, kurios reguliuoja žemyną - Antarkties sutarties sistemos dalį - tvirtai laikosi nuomonės, kad jis neturėtų būti užterštas ir bakterijų. Tai reiškia, kad visos atliekos, įskaitant žmonių atliekas, išvežamos iš Antarktidos, kur niekas nesuyra dėl užšalimo sąlygų.

Galiausiai šis didžiulis žemynas pačiame žemės pakraštyje - paskutinis, kurį atrado žmogus - nenuvilia. Žvelgdamas į mūsų ekspediciją, dabar matau, kad „Terra Antarctica“, kaip ji taip pat žinoma, turi būdą sumažinti tave pagal dydį ir priversti susimąstyti apie tavo paties nereikšmingumą. Tai verčia jus iš naujo įvertinti viską, ką žinote ir jaučiate apie save ir savo vietą šioje planetoje. Aš suprantu, kad vertingiausios kelionės pamokos atsirado iš išgyvenimų, kurie tuo metu jautėsi kaip apgailėtiniausi ir nykiausi, kad tikras augimas atsiranda tik iš negandų ir iššūkių.

Tai man parodė, kad nesvarbu, kuriame pasaulio krašte esate, galite ieškoti ir ieškoti nuotykių atverdami savo mintis ir tyrinėdami savo ribas. Ir galiausiai, tapdamas pirmuoju, kuris kaip viena iš moterų komandų išmatuoja neklifuotas viršūnes, siekdamas sukurti pasaulį, kuriame galėtų sužydėti ir klestėti žmogaus teisės ir aplinkos vientisumas, be jokios abejonės, bus laikomas vienu iš galingiausių mano patirties pavyzdžių. gyvenimas. Nenuostabu, kad jie sako, kad Antarktida patenka po jūsų oda, ir kai tai atsitiks, jūsų siela pasikeis visam laikui.